Friday, July 23, 2010

alhamdulillah.

haih. if weekend last week taku's day out. this week pulak, melilau merayau cari omiyage for family. semalam pegi akiba with kappa and hana. duet tu dahmacam air terjun.
siap siap grab some omiyage, ktorg gerak gi TDU nak solat maghrib. Ya Allah, tuhan je tau betapa bersyukurnya aku dok kat takudai tu. atleast ada laa tempat nak solat. besar laa jugak sampai ktorg leh jemaah and budak laki leh jumaat kat situ. tapi pegi TDU semalam, ya Allah.. bilik penuh gle ngan barang. and u have a space yang muat muat je nak sujud.
selama ni kita kat msia tak rasa pun benda benda camni. smayang dalam fitting room, bawah tangga, kat tepi jalan. sebab msia cukup lengkap ngn masjidnya kan? kerajaan sampai sanggup berhabis beratus ratus ribu untuk buat masjid, tapi takde jugak orang yang pegi. takyah cakap orang laa. aku sendiri pun smayang kat rumah. selagi mulut abah tak bukak, panggil aku jemaah ngan die, jangan harap aku nak angkat bontot pegi jadi makmum die. rela terbongkang depan tv tu. pastu bila dengar abah dah nak bagi salam, cepat cepat gi amik air smayang. takut kena marah.
haa, lagi satu. kalau kat msia. pegi je supermarket tu, grab je apa nak makan. tapi kat sini, round satu market tu belum tentu jumpa apa yang dapat makan. sobs. dah laa aku kuat makan. kat sini memang takleh demand laa makan makan ni. balun je apa yang ada.

No comments: