Saturday, October 23, 2010

alhamdulillah syukur nikmat :)

sedar tak sedar dah second semester for third year. Hmm, sedar tak sedar jugak tahun depan dah nak grad. Ya Allah, permudahkanlah segalanya.

Semalam ada interview untuk lab research next year. Gila tensen okay nak pilih lab ni. Macam nak tentu masa depan. Dulu kat JAD suka gila ngan wireless. Tak tau laa kenapa suka sangat. Tapi macam menarik belajar pasal communication. So masa nak masuk uni ni dulu tulis laa nak amik lab wireless. Bila dah sampai sini, baru laa tau yang betapa taihennya lab ni. Memang takde life laa. Pegi pagi balik malam. So masa nak hantar application hari tu macam tensen gak aa nak fikir nak pilih apa. Tapi last-last pilih jugak wireless sebab lab lain macam tak menarik minat.

So semalam interview. Cuak takyah cakap laa. Sampai paras hidung. Dah laa subject sensei ni result hari tu teruk. Mula-mula dia tanya kenapa nak kenkyu dia. Nasib baek ingat lagi ayat masa interview nak masuk uni ni dulu. So ulang jela ayat dulu tu. Huhu. So okay lagi laa. Pastu dia tanya, nak sambung master tak? Aku ni tak tau laa apsal jujur sangat boleb pulak g jawab, kalau dapat scholar saya sambung laa, kalau tak saya balik Malaysia. Hadoiiii.. Sensei muka macam bengang siket. Pastu dia cakap aku ni benkyou shinai no hito. Kenkyu dia ni benkyou shinai hito takleh masuk.

Memang hancur gila hati. Rasa macam dah takde harapan gila nak masuk lab tu. Pastu dia suh senpai bawak ktorg pegi lab dia. Senpai pun terang laa siket2 pasal lab tu. And the most important is rules lab tu. Student kena ada kat lab sebelum sensei sampai and student hanya boleh balik after sensei balik. Tapi the problem is sensei datang lab kol 9pagi and selalunya balik kol 930malam. pheww..

Hari ni result interview semalam dah keluar. Alhamdulillah. Aku termasuk dalam 4orang yang terpilih. So, selamat menjadi nerd elin taun depan. Teman2 shoppingku, jangan ajak aku kuar shopping next year sebab aku online shopping je kat lab. wkwkwk

6 comments:

Anonymous said...

omedetou......slmt menjadi nerd

D.S.R said...

tahniah elin!!! proud of u^^

MizzMiza said...

woww..sensei lab macam kibishi..ganbatte!!

eRLeEn said...

anonymous: macam kenal anda. anyway terima kasih.
dhiya: tq darl! oh, saya takde laa hebat sangat =.='
k.as: memang kibishi gila! gambarimasu.

Anonymous said...

muahahaha..terpaksala ktorang buat makan2 tanpa ko..hahaha

eRLeEn said...

muahaha..terpaksa laa korg selalu masak2 untuk aku!!