Friday, May 1, 2009

niat..

wOof2..my 2nd entry..huhu

semalam ada usrah ngan k.hanum..Ya Allah pny laa sangat malas nak pegi.the day dapat msg pasal ni..hati sangat2 laa memberontak. report not finish yet, dah laa orang ramai balik. xkan ada usrah gak kot. xnak pegi2!!

punya laa rmai setan2 buncit around me..after clas smlm, blk bukak lappy, continue writting the repot sket, aku tros tido.. xnak jugak pegi usrah! housemates sme da turun surau dat tyme.. it's only me yang ngah terbongkang kat katil tue.. when they are come back, they wake me up, suh smyg isyak. tgk jam, da kol 930. usrah had just start. ttbe terdetik plak. kesian ngan k.hanum..da laa rmai balik weekend ni. *labour day* mesti xde orang pegi usrah.. kesian die..datang jauh2..xde org plak nak join usrah die..so, aku pun smyg cepat2 and turun surau..

sampai2 tue, i'm not really pay attention to what k.hanum ngh ckp tue.. aku lagi leka maen ngan fatih*anak k.hanum*. tapi Allah macam nak sangat bagi aku dengar apa yang k.hanum cakap tue.. yang betul2 buat aku rasa tertampar, k.hanum cakap pasal niat.

"everything yang kite nak buat kena laa dengan niat yang betul. klu niat nak g ihon tue sbb nak beli kete, kete laa yang kite dapat. kalau niat datang usrah sbb kesiankan akk usrah tue..kesian tue jela yang mampu kita hilangkan. sia2 sme yang kite buat tue.. xde pape pun yg kte dapat. even pahala."

lol..memang kne batang hidung. aku mula faham. aku betulkan niat..Alhamdulillah.. banyak input yang aku dapat. banyak benda yang ktorg share malam tue..sampai usrah pun habis around 12. sampai ada yang nangis2 kn?huhu.. and ada satu story yang sangat buat aku berfikir..

there's a chris,kat canada if i'm not mistaken. die sangat pelik with the muslim. he said,the muslim look so busy with their ibadat. they need to pray 5tymes a day. pastu sempat agi nak g usrah. kalau diikutkan mmg xcukup laa mse untuk balaja tue kan?yela..nk pegi usrah tue.take tyme gak. but dorg yang pegi usrah*yang lebihkan mse untuk Allah* ni laa yang scorer.. itu lah NIKMAT ISLAM. each second yang digunakan untuk Allah, beribadat kepadaNya..berganda2 Allah akan gantikan ia balik.

see~kalau setting niat btol2 dapat laa input yg bgOs2 tue..ngee~*riak laa plk*..xleh2..huhu

No comments: