Wednesday, November 3, 2010

Makbulkan doa elin Ya Allah...

Kalau ditakdirkan Malaysia kena serang macam Israel serang Palestin sekarang, mungkin aku yang kat Jepun ni dah separuh gila. Bukan aku sorg jela, beribu rakyat Malaysia kat sini kot. Dan tak mustahil ada yang sanggup ponteng kelas semua sebab nak balik Malaysia tengok family masing-masing. Dan kalau boleh jugak nak je bawak dorg datang Nihon sekali kan? Hmm, tapi airport bukak ke kalau perang-perang? Kalau kena kepung macam Palestin camne? Dorg takleh keluar, kita pun takleh masuk Malaysia. Nauzubillah.. Ya Allah, lindungilah dan sejahterakanlah familyku.. Aku rela aku yang susah, jangan dorg. Tapi kalau aku susah, dorg pulak yang tak aman kan? Hmm, sejahterakanlah kami semua Ya Allah.

Alhamdulillah, Allah bagi rezeki yang tak ternilai kat aku. Dalam beribu-ribu student, aku yang terpilih untuk blja kat bumi sakura ni. Dalam 5orang adik-beradik aku yang dapat study oversea. Even my elder sister yang dah lama teringan nak blja kat oversea dan dah 3kali pun dapat offer tapi ada je halangan. Alhamdulillah.. Moga-moga duit rakyat yang digunakan ni tak sia-sia. Even aku kuat shopping..My bad :(

Tapi aku tak pernah sedar, saudara-saudara kat Palestin tu, jangan kata nak study oversea, nak study kat tempat sendiri pun susah. Nak pegi sekolah macam nak menempah maut. Tapi pegi pun dorg berdepan dengan kezaliman Zionist, tak pegi pun belum tentu dorg selamat kat umah. Hidup tak tenang. Dan kadang-kadang, anak-anak kecil tu tertanya-tanya, masih adakah hari esok untuk mereka. Dan ada yang tak henti-henti berdoa agar nyawa dorg dicabut. Tak tertanggung beban hidup yang terseksa ni lagi-lagi kalau parents dorg dah terkorban.

Bukan riak laa tapi macam teringin nak rasa keperitan dorg tu. Tak cukup makanan, padahal aku kat sini siap membazir lagi. Dorg nak dapatkan bantuan perubatan pun susah. Tapi aku tau, kalau Allah duga aku ngan dugaan ni maybe aku tak kuat untuk terima. Sebab tu Allah duga rakyat palestin. Sebab Allah tau, dorg kuat dan dorg mampu untuk tanggung benda ni. Dan dorg terpilih untuk syahid ke jalanNya.

Hari ni dapat peluang untuk join program keranamu palestina. Alhamdulillah, dibukakan mata, dibukakan minda, betapa kejamnya si zionist dan betapa bersyukurnya aku yang hidup serba lengkap ni. Jika diizinkan Allah, teringin nak jadi sukarelawan pegi Palestin. Ermm, jadi engineer umtuk bangunkan Palestin? Tak kesah laa pape. Ya Allah, ni doa tau. Kalau elin layak, hantar elin g sana eik? Amin. Tq Allah :)

Oh, Ya Allah, Kau tetapkanlah iman mereka, semarakkanlah semangat jihad mereka, Kau tiupkanlah kekuatan rohani dan fizikal ke dalam diri mereka. Ya Allah, Kau bantulah mereka menjalini liku kehidupan mereka. Berikanlah kemenangan kepada mereka, sesungguhnya mereka berjuang demi agama Islam, bangsa, negara dan maruah mereka ya Allah. Ya Allah, kau lindungilah anak2 mereka, para wanita mereka, agar selamat, supaya dihati mereka yang bergelar pejuang itu tiada gentar dan risau. Ya Allah, tajamkanlah sasaran peluru mereka. Agar padu menembusi tubuh yahudi yang cuba merosakkan agamaMu itu. Aminn.

Jom berazam mati syahid!